Funcionament de les videoconferències i alguna de les seves possibles aplicacions en l'àmbit educatiu.
Aquest post té com a objectiu estudiar el funcionament de les videoconferències i alguna de les seves possibles aplicacions en l'àmbit educatiu.
Les videoconferències són sistemes telemàtics que permet la comunicació síncrona amb imatge i àudio entre dos punts diferents. Sobre aquest tema podem distingir videoconferències punt a punt i multipunto. Des del punt de vista educatiu permet:
Contactar amb altres centres, perquè els seus estudiants expliquin el que fan. Pot tractar-se de centres que utilitzin diverses llengües: anglès, espanyol i francès.
Organitzar un cicle de presentació de treballs que suposin una síntesi dels continguts de l'assignatura entre els nostres alumnes i els de un altre centre. Així els estudiants després de preparar molt bé la presentació (amb suport multimèdia)exposen abans els seus companys de classe i davant els de la classe remota
Tenir una video conferència amb alguna persona rellevant de la nostra societat, que exposi algunes qüestions als estudiants i després aquests li puguin fer preguntes.
Des del punt de vista dels avantatges i inconvenients que presenten les videoconferències podem citar les següents:
Avantatges
Permet la comunicació entre persones i institucions distants facilitant l'intercanvi d'informació entre elles i el contacte amb altres llengües i cultures.
Permet incorporar a la classe multiples recursos externs( especialistes, instal·lacions)
Promou l'activitat dels estudiants en comunicar-se amb uns altres a través d'aquest sistema.
Permet realitzar reunions eliminant costos de desplaçaments.
Inconvenients.
El cost dels equips i les línies de comunicació
Els problemes de compatibilitat dels equips
Poca qualitat d'imatge i sons en molts casos
Falta d'experiència i preparació en molts casos per part del professorat.
http://blogs.ua.es/gonzalo/2009/04/23/las-videoconferencias-como-elemento-educativo/
No hay comentarios:
Publicar un comentario