viernes, 29 de abril de 2016

Pràctica 8: Google sites


Google sites

Com a primer pas és fonamental tenir un compte de correu electrònic gmail. Una vegada introduït el nostre correu electrònic ens apareixerà això:

http://bit.ly/24oFV6P

Anem a punxar a  CREAR per començar. Quan estem dins ens demanarà en primer lloc que seleccionem una plantilla, és recomanable triar la "plantilla en blanc". Després ens demanarà el "Nom del lloc", que és el títol de la Webquest. També podem incloure la "Ubicació del lloc". Després podem seleccionar el disseny de la plantilla i en "Més opcions" podem agregar una descripció al lloc. Finalment hem d'escriure el codi que apareix. Ens anem a dalt i punxem a CREARUna vegada li hàgim donat ens portarà a la nostra pàgina principal:

http://bit.ly/1TiPw7x

Anem a començar amb l'opció "Editar" indicada amb el llapis en la part superior dreta. Podem observar que és molt semblat a Word, es pot inserir una imatge, un enllaç, índex de contingut, etc. Podem modificar el format, inserir taules també, triar el disseny de la pàgina.

Posem el títol de la pàgina i la descripció. En aquest cas el títol de la pàgina serà "Presentació (com el seu nom indica, serveix per presentar la Webquest)", després vindrà "Introducció" (on introduirem el tema i les activitats), "Tasca" (objectius), "Procés" (dins estaran les 5 activitats desenvolupades), "Avaluació", "Conclusió", "Orientacions" i "Bibliografia", en aquest ordre. Finalment li donarem a "Guardar".

Com hem dit, vam crear la pàgina 0, la presentació i, una vegada creada, punxem al costat d'editar, a "crear pàgina" i anem creant les pàgines indicades més amunt, així:

http://bit.ly/1N5VWu3

Per seleccionar una ubicació tenim en compte:

-Per crear les pàgines de l'índex (presentació, introducció, tasca, procés, avaluació...) s'indica "col·locar la pàgina en un nivell superior".

-Per crear les activitats, les quals aniran dins del punt de procés, s'indica "classificar la pàgina en", seleccionem la ubicació, en aquest cas seria el punt 3 i creguem.

Una vegada creades totes les pàgines ens quedarà alguna cosa semblat a això:




Solament haurem de parar esment en ficar les activitats dins del punt "Processo", d'altra banda és bastant senzill realitzar aquest petit esquema.

Una vegada creades les pàgines de la nostra guia, punxem la costat de crear pàgina "opcions" (el petit engranatge) perquè es despleguin aquestes opcions:

http://bit.ly/1NZyOIo

Com veieu podem fer bastants coses, nosaltres ens anem a centrar a "Administrar lloc", punxem i ens surten diverses opcions: canviar el nom, agregar descripció, eliminar-ho... si veiem la columna esquerra hi ha més opcions; anem a l'última, "temes, colors i fonts". Com esteu veient podem canviar tot el relacionat amb grandària, tipus de lletra, colors... de la pàgina. Podem també agregar fons de colors o bé una foto des del nostre pc perquè serveixi d'encapçalat... cadascú que adorni la seva pàgina al seu gust.

En les opcions de la columna de l'esquerra, "adreça web" ens permet canviar nostra URL, sempre que no estigui ocupada per un altre usuari ja.

"Compartir i permisos" ens permetrà compartir la nostra pàgina amb el nostre professor en particular, escrivint el seu correu on ens ho demana. A més podem modificar qui pugues o no trobar la nostra pàgina mentre navega.

"Arxius adjunts" ens permet visualitzar els arxius que hem anat pujant a la nostra pàgina.

"Pàgina" ens permet visualitzar l'esquema que tenim del nostre lloc web. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario