miércoles, 6 de abril de 2016

Teoria 8: Webquest



1- Definició de webquest
  • Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
  • Una activitat de recerca d'informació de forma guiada.
  • L'activitat es centra en l'ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en la recerca.
  • Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
  • El docent orienta tot el procés.


2- Tipus de webquest
  • Webquest a curt termini.

-És l'adquisió i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries.
-Es dissenya per a ser acabat d'un a tres periodes de classe ( una setmana o menys; 2 ó 3 sessions).

  • Webquest a llarg termini

-Es dissenya per a realitzar-lo en més d'una setmana de classe (més de tres sessions).
-Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica.

  • Altres tipus de webquest

-Miniquest: Més xicotetes que les webquest a curt termini. Hi ha un escenari, una tarea i un producte.
-Blogquest: Webquest que integra l'ús del blog
-Tubequest: Basada en el visionat de vídeos.
-Earthquest: Basada en viatges virtuals utilitzant google earth. 
-Geoquest: Contextualitzada en un escenari geogràfic, amb utilització de mapes digitals.



3- Parts d'una webquest

  • Introducció, que presenta el plantejament general de la webquest a tot el grup.
  • Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la webquest, allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la webquest.
  • Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. En la webquest es crearà una pàgina on estiga el procés i s'explique molt breument un o dos objectius de cada activitat. Després es pot crear un enllaç a una altra pàgina on s'explique de manera detallada en què consisteix l'activitat.
  • Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoren i com es valoraran mitjançant una rúbrica. (A la columna esquerra: act 1, act 2, act 3 / a la fila superior: Mal, Bé, Regular  /  A les caselles centrals, què considerem que ha d'acomplir l'alumne en cada activitat per a tenir una calificació o una altra).
  • Conclusió, on apareixen unes reflexions finals.
  • Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la webquest en classe.
  • Bibliografia, no es obligatori, però sí que s'aconsella. Inclou els recursos que s'han consultat per a crear la webquest.




4- Exemples de webquest




5- Definició de caça del tresor
  • La caça del tresor són una sèrie de preguntes i una llista d'adreces o pàgines web de les quals poden extreure's o inferir-se les respostes.
  • Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tots els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors.
  • Són una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tecnologia".
  • Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense internet per a això són necessàries revistes, periòdics i/o llibres.




6- Exemples de caça del tresor

No hay comentarios:

Publicar un comentario