1. Paradigmes educatius
Tenim 4:
-Paradigma conductista: Màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.
-Paradigma cognitiu: Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius.
-Paradigma ambientalista: Escenari on es realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient
-Paradigma constructivista: Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d´aprenentatge.
2. Implicacions per al disseny de l´ensenyament
-El currículum es considera tancat i obligatori
- Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius
-Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples
-L´avaluació dels resultats se centra en el producte final, sense tenir en compte el procés
-La motivació depèn de reforços externs
3. Evolución del model d´ensenyament-aprenentatge
Aprenentatge com a adquisició de coneixement
-Aprendre és adquirir coneixements
-El professor transmet la informació
-El control de l´aprenentatge està en mans del professor
-Els continguts estan centrats en el currículum
-El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements
-El paper de l´alumne és adquiri-lo
Aprenentatge com construcció de significat
-L´avaluació no se centra només en el producte de l´aprenentatge sinó també en el procés
-El paper del professor es intervindre en l´aprenentatge de l´alumne
-El paper de l´alumne es aprendre a aprendre
-L´alumne com subjecte autònom, el control de l´aprenentatge esta les seves mans des del principi
-L´aprenentage es concep com recerca activa i constructiva
-Importen els continguts però també els processos
4. Principis generals per la integració de les TIC
-Qualsevol tipus de mitjà, des del mes complex fins al mes elemental ha d´estar justificat segons el procés comunicatiu.
-L´aprenentatge no depèn del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades
-Abans de plantejar-nos que mitja utilitzar, hem de plantejar-nos per qui, com ho anem a usar i que pretenem del
-Cap mitja funciona en el buit, sinó en un context complex
-Els mitjans son transformadors de la realitat
5. Nous rols del professorat
-Dissenyadors
-Avaluacions i seleccionadors de les TIC
-Consultors d´informació
-Orientadors
-Avaluacions de forma continua
6. Dimensions de l´alfabetització digital
-Investigadora: Us de les eines TIC per a la investigació i el treball acadèmic
-Critica: Capacitat per avaluar de forma critica els beneficis i costos de les TIC
-Pla de publicació: Habilitat per difondre i publicar informació
-Recursos: Coneixement de formes i mètodes d´accés a recursos informals
-Tecnologies incipients: Capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per aprendre decisions intel·ligents
-Socioestructural: Comprensió de la situació i producció de la informació
-Eines: Coneixement i us programari i programes multimèdia
No hay comentarios:
Publicar un comentario