miércoles, 10 de febrero de 2016

Teoria 2: Integració de les TIC en el curriculo


1. Paradigmes educatius

Tenim 4:

-Paradigma conductista: Màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.

-Paradigma cognitiu: Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius.

-Paradigma ambientalista: Escenari on es realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient

-Paradigma constructivista: Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d´aprenentatge.

2. Implicacions per al disseny de l´ensenyament

-El currículum es considera tancat i obligatori

- Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius

-Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples

-L´avaluació dels resultats se centra en el producte final, sense tenir en compte el procés

-La motivació depèn de reforços externs

3. Evolución del model d´ensenyament-aprenentatge

Aprenentatge com a adquisició de coneixement

-Aprendre és adquirir coneixements
-El professor transmet la informació
-El control de l´aprenentatge està en mans del professor
-Els continguts estan centrats en el currículum
-El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements
-El paper de l´alumne és adquiri-lo

Aprenentatge com construcció de significat

-L´avaluació no se centra només en el producte de l´aprenentatge sinó també en el procés
-El paper del professor es intervindre en l´aprenentatge de l´alumne
-El paper de l´alumne es aprendre a aprendre
-L´alumne com subjecte autònom, el control de l´aprenentatge esta les seves mans des del principi
-L´aprenentage es concep com recerca activa i constructiva
-Importen els continguts però també els processos

4. Principis generals per la integració de les TIC

-Qualsevol tipus de mitjà, des del mes complex fins al mes elemental ha d´estar justificat segons el procés comunicatiu.

-L´aprenentatge no depèn del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades

-Abans de plantejar-nos que mitja utilitzar, hem de plantejar-nos per qui, com ho anem a usar i que pretenem del

-Cap mitja funciona en el buit, sinó en un context complex

-Els mitjans son transformadors de la realitat

5. Nous rols del professorat

-Dissenyadors

-Avaluacions i seleccionadors de les TIC

-Consultors d´informació

-Orientadors

-Avaluacions de forma continua

6. Dimensions de l´alfabetització digital

-Investigadora: Us de les eines TIC per a la investigació i el treball acadèmic

-Critica: Capacitat per avaluar de forma critica els beneficis i costos de les TIC

-Pla de publicació: Habilitat per difondre i publicar informació

-Recursos: Coneixement de formes i mètodes d´accés a recursos informals

-Tecnologies incipients: Capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per aprendre decisions intel·ligents

-Socioestructural: Comprensió de la situació i producció de la informació

-Eines: Coneixement i us programari i programes multimèdia




No hay comentarios:

Publicar un comentario