viernes, 5 de febrero de 2016

Pràctica 2: Google drive


COM TREBALLAR AMB GOOGLE DRIVE


Primer cal crea un compte de Google Drive amb el teu gmail corresponent i una vegada creada el compte pots observar les nombroses opcions que t'ofereix aquest recurs.


http://bit.ly/23Xh8HJ


Pots afegir arxius de dues maneres: pots crear documents de Google Drive o pots pujar els arxius des del teu ordinador. Per crear un arxiu nou, fes clic en el botó crear on pots crear carpetes per als arxius, i per pujar un arxiu fes clic en el botó amb la imatge d´una fletxa, al costat del botó crear.



http://bit.ly/1PNRIpI

bit.ly/1nZ2m2a
Pots canviar la forma en què es mostren els arxius ambs els íconos de Quadrícula o Llista. El ícono Llesta mostra d'un cop d'ull el propietari del document i quan va ser l'última vegada que l'hi va modificar.  El ícono Quadrícula mostra cada arxiu com una vista prèvia de la seva primera pàgina. Aquest íconos apareixen costat del ícono d'engranatge, en la cantonada superior dreta de la pàgina.

L'opció on posa La meva unitat és el lloc on s'emmagatzemen tots els arxius i carpetes pujades. Compartits amb mi són els documents i arxius que altres usuaris de Drive comparteixen amb tu. 
Destacats amb estel són els arxius que marques com a importants, i els arxius Recents són els que vas editar més recentment.

L'opció de Buscar arxius és on ets pot buscar documents i carpetes en tot Google Drive usant la barra de cerca de la part superior de la pàgina

Una vegada donat al botó crear apareixerà un menú que et permetrà triar què tipus de document vols crear. Tens diferents opcions:
-Document: crea un document en blanc processador de textos que té les mateixes eines que el Microsoft Word. Pots exportar els documents com a arxius de Microsoft Word, OpenOffice, PDF i altres formats.



http://bit.ly/1Q9chin
 -Presentació: obre el Google Drive equivalent a Microsoft PowerPoint. Pots exportar els arxius com a arxius de Microsoft PowerPoint, PDF, JPG i altres formats.

-Full de càlcul: crea un full de càlcul en blanc. Pots exportar les fulles com a arxius de Microsoft Excel, OpenOffice, PDF i altres formats.

-Formulari: et permet crear formularis que pots completar en línia i els pots exportar com a arxius CSV. Serveixen per ha planificar esdeveniments, enviar una enquesta, fer preguntes als teus alumnes o recopilar altres tipus d'informació.


http://bit.ly/1o3vupB
Per a nomenar l'arxiu hi ha que fer clic en el text gris en cursiva que diu  Sense títol, en la part superior de la pàgina. Quan facis clic en ell, apareixerà la finestra Canviar el nom del document, la qual et permetrà canviar el nom de l'arxiu.

Per a exporta i convertir l'arxiu tenim que fer clic en Arxiu i col·loca el cursor sobre Descarregar com per veure un menú amb els formats disponibles. Després, se't demanarà que li col·loquis un nom a l'arxiu i que seleccions una ubicació de descàrrega. Quan l'arxiu estigui descarregat, tindrà el format que vas triar

Cap ressalta que els documents creats es guarda automàticament a mesura que treballes en ells.


A més es por compartir els documents, per a això hi ha que fer clic en Arxiu i seleccionar Compartir. Pots especificar qui pot veure l'arxiu, com així també, qui pot editar-ho. Mana-li l'enllaç de la part superior a les persones amb les quals vols compartir l'arxiu. Per ha convidar a les persones a editar el teu document tens que ingressar la informació de contacte en el camp Convidar a persones. Els usuaris convidats han d'ingressar a Google Drive per accedir al document. I per a canvia l'accés de les persones convidades hi ha que fer clic a l'enllaç blau al costat de cadascun dels seus noms. Pots permetre que editin el document o que solament ho vegin.


http://bit.ly/1WezC0G

http://bit.ly/1SIGwgP

Si vols realitzar alguns canvis en un document i et vas adonar que necessites tornar a la versió anterior, pots utilitzar l'eina Historial de revisió per navegar a través de les còpies antigues. Obre el document, fes clic en el menú Arxiu i selecciona Veure historial de revisió. Després, a la dreta de la pàgina, s'obrirà un marc amb la llista de les revisions.


http://bit.ly/1TcUTcZ

Per eliminar arxius i carpetes, marca les seves caselles i fes clic en el botó Eliminar que està en la part superior de la pàgina. Pots desfer aquesta acció fent clic a Desfer o dirigint-te a la secció Paperera del menú esquerre.


No hay comentarios:

Publicar un comentario